Startarrow Etap centralny arrow Ostatnia szansa, aby zgłosić się do Konkursu Lodołamacze

Wersja dla osób niedowidzących










Ogólnopolscy Patroni Medialni



Ostatnia szansa, aby zgłosić się do Konkursu Lodołamacze

Kończy się zbieranie zgłoszeń do Konkursu dla pracodawców wrażliwych społecznie. Już wkrótce rozpoczną się prace regionalnej Kapituły, która wyłoni firmę, instytucje czy stowarzyszenie, które zasługuje na tytuł „Lodołamacza”. Kampania zachęcająca do zatrudniania osób niepełnosprawnych trwa jednak nadal.

 

Przypomnijmy: to już siódma edycja inicjatywy, której organizatorem jest Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych. W ubiegłym roku w Konkursie wzięło udział przeszło 300 przedsiębiorców. Konkurs adresowany jest do firm, instytucji, organizacji zatrudniających osoby niepełnosprawne. Nie jest istotny zakres działania, ani wielkość. Warunkiem udziału w konkursie jest przesłanie formularza zgłoszeniowego


 

Konkurs Lodołamacze wyróżnia przede wszystkim, to, że nagradza podmioty decydujące się na zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Lodołamacze, to również propozycja dla tych, którzy z problematyką osób niepełnosprawnych w pracy jeszcze się nie zetknęli, by poprzez wymianę doświadczeń mogli się przekonać, że niepełnosprawni są pracownikami zaangażowanymi w sprawy firmy. Statuetki Lodołamacza wręczone zostaną w trzech kategoriach: Zakład Pracy Chronionej, Otwarty Rynek Pracy oraz Pracodawca Nieprzedsiębiorca.

 

Jesteśmy zespołem, który dotychczas nie angażował się w podobne projekty jak Lodołamacze – mówi Piotr Kupicha z Zespołu Feel - Postanowiliśmy jednak to zmienić. Chcemy, aby Lodołamacze docierały za naszym pośrednictwem do pracodawców, którzy zatrudniają osoby niepełnosprawne i do tych, którzy jeszcze nie zatrudniają osób niepełnosprawnych. Jako ambasador Kampanii w województwie śląskim zachęcamy: przełam się! Zatrudniaj osoby niepełnosprawne!

Niezmiernie cenię ludzi, którzy odrzucają uprzedzenia, łamią stereotypy, bo wiedzą, że prawdziwa wartość człowieka nie leży w jego fizyczności, lecz w tym, co ma do zaoferowania światu. Zatrudnianie osób niepełnosprawnych, to dowód wrażliwości i mądrości pracodawców. (…) - w ten sposób Monika Kuszyńska piosenkarka, zachęca do udziału w Kampanii.


 

Widzę potrzeby innych więc staram się pomagać ludziom jak tylko mogę. A pomagać warto, szczególnie tym najbardziej pokrzywdzonym - mówi Zbigniew Wodecki i dodaje - Poza tym, każdy z nas powinien postępować tak, jak by chciał, aby z nim postępowano. To może trochę egoistyczne, ale to jest bardzo dobry egoizm. Podobnie jest z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych. Łatwe to pewnie nie jest i wymaga wysiłku, ale jest wynikiem naszej odpowiedzialności społecznej i wrażliwości. Dlatego też zdecydowałem się zostać ambasadorem Kampanii Lodołamacze. Życzę, aby ten projekt i Konkurs pokazał najlepszych pracodawców osób niepełnosprawnych, a wszyscy, którzy zatrudniają osoby niepełnosprawne mieli możliwość pochwalenia się swoimi sukcesami.